|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aion|Europa wird auch beachtet!
Veröffentlicht von: Gryphus am 13. 2008 um 23:32 Uhr
Sehr oft scheint es so, dass Spieleentwickler den europäischen Markt bzw. die dort wartenden Spieler vernachlässigen. Nur all zu oft überkommt einem das Gefühl der Nichtbeachtung. Einem Aion Fan wurde das nun zu viel und hat im Forum von Aion Source einen Beitrag zu eben diesem Thema verfasst, zu dem sich Ayase zu Wort gemeldet hat. Er widerspricht der aufgestellten These nicht, sondern versucht zu veranschaulichen, dass die Probleme in der Kommunikation mit den Entwicklern liegt, da in diesem Fall Atreid, Amboss und Ayase nicht in Korea sitzen, sondern eben in Europa. Dennoch wird aussgesagt, dass alle Informationen, Meinungen und Stimmungsbilder aus den Communitys zusammengefasst nach Korea geschickt werden.
You are right in that working as a "de-centralized" community representative like me is in many ways different from being a community representative that works on-location. The difference lies in that I can not attend every-day meetings or simply grab on to a game designer next to the coffee-machine for a chat if I would fancy. But I can live with that. I mean sure, it would be nice, but this deprivation is not going to keep me from doing my job. And a part of my job is to be your representative to the company, to the development team. A part of what I do is to monitor the discussions going on in all English speaking Aion communities (I read most of it even if I don´t reply to everything), then analyze for trends in opinion and finally determine if this is something that needs to be brought over to Korea. Our team (Atreid, me and Amboss) makes an assessment of the data and its relevance. If it makes sense, is appropriate, follows the developers vision somewhat accurately and if it is feasible considering the current development situation, we make sure to pass it on to Korea.
We´re not a dead-end when it comes to feedback. |
Link: Hier gehts zum Beitrag auf Aion Source
|
|
|